Serios!

Voi, cei care intraţi aici, aflaţi că toate postările de pe acest blog,fără excepţie, sunt pamflete,pure ficţiuni,produsul imaginaţiei autorului,sau interpretări parodice ale realităţii în viziunea strict personală a acestuia.

luni, 15 august 2011

Prin bube, mucegaiuri si noroi

  Argheziană duminică am petrecut!Dacă marele poet a experimentat estetica urîtului, noi am experimentat urîtul esteticii, de fapt inestetica prostiei şi a nesimţirii.
  Am luat tramvaiul de la Gară spre Tătăraşi.Cînd ne-am aşezat pe scaune, am auzit uşoare pocnituri.Erau microbii bine-crescuţi în jegul gros sub care se aflau adînc îngropate, scaunele.La urcarea în tramvai nu ni s-au dat măşti de gaze, deşi mi s-ar fi părut un gest dacă nu omenesc, măcar creştinesc,era duminică doar. Mai intra aer din cînd în cînd, mai exact în momentele în care această cameră de gazare ambulantă oprea în staţie.
  Hai să ne bucurăm de călătorie.Prin geamurile îngălate priveam la clădirile istorice ale Iaşului care,printr-o grijă deosebită a edililor -grija de a se îmbogăţi domniile lor -  păreau clădiri preistorice în halul în care arătau.Lăsate pradă ţiganilor, au ajuns la categoria grote, ceea ce e normal avînd în vedere că ocupanţii lor abia au descoperit focul şi au inventat roata.De fapt nu au inventat-o, ci au furat-o.De remarcat şi merţurile şi gipanele parcate lîngă aceste vizuini.
  În fine, se termină proba de rezistenţă cu tramvaiul şi ajungem în Tătăraşi, cumpărăm o bere caldă de la frigider şi mergem la Ciric.Românii sunt un popor înfumurat.Mai ales în weekend şi de sărbători.Dacă te uiţi din avion, crezi că zonele verzi de pe lîngă sau din oraşe au luat foc din cauza fumului gros al grătarelor.Conduşi de fumul cu arome de ceafă,cotlet şi mititei , ne-am croit şi noi drumul spre lacul artificial Ciric.Tot mai artificial lacul ăsta, sincer să fiu.
 Ţinîndu-ne de nas şi gură, am mers pe poteca de centură.Iaca, am făcut şi versuri , dacă tot l-am pomenit pe Arghezi în deschidere.Pe poteca de centură a lacului, nu ştiu dacă asta a fost inaugurată de Boc sau nu,era plin de cetăţeni iubitori de natură, gunoaie, grătare şi bere.
  Românii iubesc gunoaiele.E singurul lucru pe care îl produc constant fără să facă rabat de la calitate sau de la termenele de livrare.Curăţenia să dispară! Curăţenia nu are nici o şansă!!!Spunem NU curăţeniei!Dacă mîine, ţara asta ar fi curată, dacă o superfirmă ar reuşi să facă lună domeniul public peste noapte, în momentul în care ar ridica de pe ultima uliţă din ultimul sat al ţării ultimul muc de ţigară, şi s-ar ridica cu el în mînă, victorioasă dar cu dureri de spate, şi ar privi în urmă, ar înnebuni: în urma lor, peste tot pe unde au trecut, gunoaiele vor fi la loc, ba chiar mai multe!!!
  În fine, găsim şi noi un loc pe malul apei -apă e cam exagerat spus- printre gunoaie, maşini cu numere de Italia, tatuaţi şi pescari.Vreo 40 de broaşte ne priveau cu aceeaşi desconsiderare cu care un clan interlop priveşte o patrulă de poliţie.Am încercat să alung o broască cu un băţ.A sărit să muşte băţul, pe cuvîntul meu.
 Pînă la urmă, am aplicat românescul "merge şi aşa" şi ne-am consumat ceaiul de bere cu cîteva discuţii.Totul era să-ţi priveşti interlocutorul în ochi, pentru a evita priveliştea înconjurătoare şi mai ales pentru a evita să vomiţi în natură.Pentru asta sunt tramvaiele.
  În concluzie, locurile de recreaţie ale Iaşului, în special cele din natură, sunt nişte adevărate fîntîni argheziene.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Lăsați orice comentarii, voi ce intrați aici!