Serios!

Voi, cei care intraţi aici, aflaţi că toate postările de pe acest blog,fără excepţie, sunt pamflete,pure ficţiuni,produsul imaginaţiei autorului,sau interpretări parodice ale realităţii în viziunea strict personală a acestuia.

duminică, 26 mai 2013

Năstase a ajuns la vilă de lemn

   ”Neagra” e un sat din comuna Broșteni. Lucru binecunoscut, de altfel. Orice american de rînd, orice licean englez știe exact unde e comuna Broșteni, ce sate are în componență și cu cine se învecinează.
   Fac aceste precizări doar pentru primarul Orașului (am auzit că a fost făcut municipiu!) Broșteni, care, se pare că nu a fost informat încă asupra acestui lucru. Deduc asta din starea drumului care traversează Neagra. Off-road maxim, mai precis of-drumule-of-of-văleleu! Mi se precizează că drumul a fost amenajat relativ recent dar a fost repede distrus de traficul intens al camioanelor și mașinilor mari încărcate cu lemn furat.
   Și pentru că am pomenit de furt din avutul țării, mi-am adus aminte, nu știu de ce, de Adrian Năstase. Ba știu de ce! Am văzut cu ochii mei una din faptele lui Adrian Năstase, mai precis o căsuță înălțată într-un loc mai ascuns, mai greu de pătruns, undeva, pe valea rîului Neagra Broștenilor, afluentul Bistriței pe malurile căruia se află satul cu același nume.
”FAPTELE SUNT POLITICA MEA” , asta scrie pe viloanță
PSD + PUR și simplu Patriotic. Fapte nu vorbe.
   Cum să te împotrivești mai bine furtului de lemn, cum să stopezi altfel exodul buștenilor din zonă decît trăgînd camioanele pe dreapta, somînd șoferii să descarce lemnul și să-l stivuiască într-un mirific decor, pe un delușor, cu un izvoraș la bază  și un pîrnăiaș de vază. Pîrnăiaș cu multe case, numit Adi...firește. Ce să-i faci, dacă, tot clădind copac peste copac, buștean peste buștean, na, a ieșit un vilău! Asta e. Nu-i păcat s-o dărîmăm?  

 Problema e că s-au cam grăbit cu vila asta, lemnul nu e bine uscat. E cum se spune, un pic cam Jilava.
 Dar nu e timp de făcut mofturi, e criză, iei ce apuci, precum haiducii lui Șaptecase. Nu, stai, confund, ăla era Șaptecai. În fine, precum haiducii de odinioară, Năstase și-a lui ceată s-au retras în munți pentru a continua lupta dar mai ales pentru a vedea la ce se referă mai exact expresia ”se fură ca-n codru”. 
  Parcă-i văd pe acești bravi patrioți adunați seara în jurul șemineului , adulmecînd cum se rumenește la proțap vînatul proaspăt executat de Dînsul, sorbind din vin și din înțelepciunea cuvintelor sale :

Printre brazi și printre cetini
Șădeam io și cîțiva pretini
Ei ziceau vorbe frumoase
Despre averi și multe case

Firește.

Eu stau trist, acum, pe tușă.
Nici-o aluzie la mătușă...(și varsă puțin vin pe jos, da` puțin)
Chioru m-a-zvîrlit  pe ușă
Da` mă doare fix în gușă!

Firește.

Că am să mă-ntorc pe geam!
De n-o fi din termopan,
Ca alea din Zambaccian!
Hai, v-am pupat: Adrian.

O, firește.
Pe Neagra
   

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Lăsați orice comentarii, voi ce intrați aici!