Serios!

Voi, cei care intraţi aici, aflaţi că toate postările de pe acest blog,fără excepţie, sunt pamflete,pure ficţiuni,produsul imaginaţiei autorului,sau interpretări parodice ale realităţii în viziunea strict personală a acestuia.

miercuri, 19 august 2020

Pandemia vrajbei noastre

     Salut. Te rog, lasă bâta jos. Calm. Înainte de a-mi crăpa capul ca pe un pepene (”de Dăbuleni” e deja pleonasm), să știi că port mască pentru că mă tem. Pur și simplu mi-e frică, recunosc. Nu port mască pentru că așa mi-a dictat Vela sau Arafat sau oricine altcineva. Nu port mască nici pentru și nici împotriva cuiva sau a ceva. Și nici nu sunt plătit pentru a face propagandă, din păcate. 

      Da, e neplăcut. Mai ales acum, vara. Dar mult mai neplăcut ar fi să moară cineva din cauza mea. De exemplu, părinții mei sau bunicul. Nu aș putea trăi cu gândul ăsta, chiar dacă ar fi imposibil de stabilit fără echivoc, că au luat virusul de la mine. Atât de fricos sunt. De asta port mască. E alegerea mea, chiar dacă nu înțelegi asta și nu ești de acord cu mine.

     Am să încerc să-ți explic altfel, dintr-o perspectivă ceva mai apropiată de a ta: dacă s-ar interzice prin lege purtarea măștii, eu tot aș purta-o. Riscând amendă. Probabil că, în situația asta, eu aș fi cel care aș înjura pe facebook pe acești dictatori care îmi încalcă dreptul meu fundamental de a mă apăra de viruși, chiar dacă totul e o născocire, cu scopul de a subjuga popoarele lumii. E doar o mască. Nu e o declarație politică, nu e un pericol la libertățile fundamentale ale omului, nu e preludiul unui ”1984”. E doar un căcat de pânză cu două sfori, ce plm! 

     Ok, pentru tine e mult mai mult decât atât. Poate că pentru tine, a purta mască, înseamnă că ai cedat în fața Sistemului. Respect asta. Și sunt de acord că o parte din măsurile guvernamentale anticovid sunt greșite. De exemplu, faptul că restaurantele nu pot funcționa la interior. Asta e o tâmpenie. Și impunerea unei ore de închidere e o altă tâmpenie. Cum adică, covidul nu se poate transmite și până la ora 23,00? Ce mai contează încă două-trei ore de funcționare? 

     Cum să fie asta un pericol pentru populație? În primul rând, nu e obligatoriu să intri în restaurant. În al doilea rând, legea nu-ți impune să stai până la 6,00 dimineața. Distracția, divertismentul, timpul liber, într-un cuvânt, viața personală, trebuie să fie suma unor alegeri personale, asumate. După mine, aș lăsa libere distrăcțiile și turismul, după bunul plac al tutulor. Vrei club non-stop? Ia de aici! Fără măști, distanțare, dezinfectant, căcaturi. Nimic! Mesele la 1 cm una de alta, câte 15 la masă și 12 sub masă, bea tată din același pahar cu alți 50 de oameni și linge clanța de la budă dacă vrei! Nici o problemă. Singura măsură obligatorie ar fi un afiș mare la intrare, ”În această unitate aveți 90% șanse să vă infectați cu COVID-19” . Alegerea îți aparține. Și eu îți respect alegerile.

     În consecință, te rog să-mi respecți și tu alegerea mea. Eu nu vin după tine în club, sau la crâșmă, să-ți spun ce să faci și ce să nu faci. Du-te, fii liber, fii plin de viață, fii plin de COVID! Dar nu mi-l da și mie! Nu mi-l da să-l duc acasă la copil și la nevastă. Sau la părinți. În spațiile publice închise, unde nu avem încotro și trebuie să intrăm amândoi, te rog să mă respecți, la rândul tău. Că n-ai să mori dacă porți mască 20 de minute la câteva zile! Ceea ce nu pot spune despre cei peste 3000 de oameni care n-au ținut cont de teoriile anticovid, nu știu ce s-a întâmplat, poate n-au avut facebook săracii, cert e că n-au înțeles că e doar manipulare și minciuni, așa că s-au apucat și au murit pe bune. Și morți au fost!

      Am înțeles, tu crezi că virusul nu există. Ok, însă pentru mine nu e de ajuns că tu crezi. Dacă ai putea să demonstrezi științific și fără dubiu că virusul ăsta e o farsă, ok, jos măștile! Dar nu poți. Doar presupui asta, fără să ai nici un argument. Bun, hai să zicem că nu există COVID-19. Dar ceva există, totuși. Că doar cele 3074 de familii îndoliate, n-au îngropat numai saci cu glod. Au murit oameni. Și nici nu pot să cred că 72000 de oameni au mințit în legătură cu simptomele lor. Mai ales că, de acum, fiecare avem cel puțin câte o cunoștință care a trecut prin asta. Iar în majoritatea cazurilor, n-a fost deloc plăcut!

     Așa că, atât timp cât realitatea de necontestat e alcătuită din oameni care se îmbolnăvesc și mor zilnic, iar tu nu poți demonstra nimic din teoria anticovid, te rog, nu te considera oprimat, nu te considera o victimă a sistemului, ci dimpotrivă! Pentru că sistemul e echitabil, e egalul nostru. Sistemul: - Voi aveți manivela ?; Noi: - Da... ; Sistemul: - Noi avem money, Vela? Da. Vedeți? suntem egali. Sistemul, așa cum îl știi, se simte mult mai liniștit să ne știe divizați și învrăjbiți decât sănătoși și uniți. Una e să te revolți împotriva Răului din această lume până când ajungi să te revolți în favoarea lui.

     Normele sociale s-au tot schimbat de-a lungul vremurilor, nu-i nici o nenorocire și nici un semn de apocalipsă! Închipuie-ți numai ce ghioage-n cap și-a luat primul neandertalian care a insistat să poarte șorț. Așa că, te rog, lasă bâta jos și încearcă să înțelegi că purtatul măștii nu e întotdeauna o restricție legală aberantă, iar în anumite situații poate fi o alegere perfect justificată.

     O alegere a unui om civilizat care știe că respectul nu poate fi decât reciproc. Chiar și noțiunea de ”respect de sine” conține o condiție de reciprocitate. Cum se spune, trebuie să fii în armonie cu tine însuți. Atât cât se poate. Iar când nu se poate, dar totuși trebuie să funcționezi în societate, expresia aia falsă de pe fața ta, nu-i tot o mască?

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Lăsați orice comentarii, voi ce intrați aici!