Serios!

Voi, cei care intraţi aici, aflaţi că toate postările de pe acest blog,fără excepţie, sunt pamflete,pure ficţiuni,produsul imaginaţiei autorului,sau interpretări parodice ale realităţii în viziunea strict personală a acestuia.

vineri, 9 noiembrie 2018

Hoții ne-au furat piloții!

     O știre apărută ieri, în presă, ne informează, cu nonșalanță, că România are urgentă nevoie de 200 de piloți... De parcă piloții ăștia ar sta în fiecare dimineață la capătul Păcurariului, înghesuiți unii în alții, cu țigara-n colțul gurii, vreo 5-600 așa, ca mexicanii, așteptând o camionetă care să-i ia, să muncească la negru. Eu am găsit cu greu un electrician și voi vreți, URGENT, 200 de piloți de linie?  Cum, 200 de piloți, oameni buni?! Busule, dă-te la o parte, frate, că poate mai vor și alții să facă infarct! Dar până acum, cu cine am zburat? Cu stoluri de paseri călătoare? Cu porumbei voiajori? Că nici piloți automați nu mai avem, au luat-o pe ulei când au văzut că se strânge șurubul, că li s-a aprins, fraierilor, beculețul, au înșfăcat câte o parașută și au zburat afară. Le-a fost frică să nu fie și ei, vânduți la fer vechi. Asta, de când au devenit și ciorile păsări pasagere...pardon, călătoare.
     Apropo de frică, oare cum s-au simțit cei care au citit știrea asta în timp ce erau la 10.000 metri în aer, deplasându-se, printre nori, cu 500 km/h ? Sunt convins, că, brusc, s-au simțit, cu toții, mult mai aproape de Dumnezeu. Și mult prea departe de toaleta din avion.
    Cum, Doamne-ferește, un deficit de 200 de piloți? Dar câți am avut până acum? Minus 50? Că doar n-avem mii de avioane, asta e clar. Nu vorbim aici de utilitare pentru stropit terenuri agricole sau pentru plimbat țiriaci peste trei copaci. Că altă rimă n-am găsit. Dar nici alți copaci. Vorbim de avioane grele, transport internațional de pasageri, mărfuri etc.
     Taromul are vreo 25 de aeronave și Blue Air-ul vreo 38.  Celelalte companii aeriene românești, Alfa Air, Carpat Air și Bucharest Air, au, împreună, sub 10 avioane. N-avem 80 de avioane în toată România noastră, centenară, cu tot cu ăla al lui Aurel Vlaicu. Dacă am fi avut măcar 100 de buc.zburătoare pă ștoc, puteam zice că le-am făcut pentru centenar. Le-am făcut cu râvna și iresponsabilitatea unei familii tradiționale, din fundu` României autentice, care n-a auzit în viața ei de contracepție: anu` și aeroplanu`! 
     Stăm acum și ne gândim, nu-i așa, nene Iancule, la țărișoara noastră, la deficitele ei, la excedentele ei, la viitorul și la bunăstarea ei. Și parcă ar fi o soluție. Ne-am tot plâns că hoții ne-au furat flota maritimă. Acum, hoții ne-au furat piloții. Cică hoții lor plătesc de 10 ori mai bine decât hoții noștri.
      În concluzie, avem niște marinari fără vapoare, pe de o parte și niște avioane fără piloți, pe de altă parte. Iar nevoia de 200 de chiloți care sî chiloteze avioanili, e de maximă urgență, că s-au vândut biletele! În condițiile astea, citând poporul de la malul mării, ”Nu-i echipă cum e Farul, nici pilot ca marinarul!”, preconizăm că timona vaporului va fi înlocuită de manșa aeronavei, cu rapiditatea și naturalețea cu care sunt  înlocuiți managerii de la Tarom.
     Mai greu va fi până se vor dezobișnui lupii de mare să înfunde cala cu marfă pentru bișniță, să ceară de la echipaj 10% din câștiguri- capa căpitanului - sau, să arunce ancora la aterizare. Însă, cel mai important lucru de reținut: sub nici o formă, în nici o circumstanță, orice s-ar întâmpla, stăpâniți-vă, controlați-vă reflexele condiționate, masterizați-vă subconștientul și vă rog eu, stimați aerovaporeni, niciodată, să nu cumva, să strigați ”Pământ!”.

Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Lăsați orice comentarii, voi ce intrați aici!