Serios!

Voi, cei care intraţi aici, aflaţi că toate postările de pe acest blog,fără excepţie, sunt pamflete,pure ficţiuni,produsul imaginaţiei autorului,sau interpretări parodice ale realităţii în viziunea strict personală a acestuia.

joi, 12 septembrie 2024

Confuz la Euronews

 

    Există la Euronews România (probabil există în toată rețeaua, dar nu vorbesc despre ceva ce n-am văzut), o emisiune intitulată ”Vocile care contează”. Foarte frumos. Înțeleg că, în cadrul acestei emisiuni, sunt invitați oameni care au făcut ceva cu viața lor, nu ca noi, restul, care doar am supraviețuit, vai de mama noastră! Unul e un artist premiat, altul e un antreprenor de mare succes, mai vezi și câte un politician și tot așa mai departe. Oameni care ies din mulțime. Sau, cum spune titlul emisiunii, ale căror voci contează în societatea noastră, românească. Să nu mă înțelegeți greșit, nu sunt nici sarcastic, nici ironic, chiar apreciez acest demers al Euronews. Exemple pozitive, dezbateri necesare, informații interesante. Mă rog, cât se poate. Oricum, cu totul altceva decât babele violate, crimele și chiloțăreala de la ora 5 (17,00), cu care ne-au jignit cultura, bunul simț și inteligența noastră nativă, de români, alte televiziuni. Aici am fost sarcastic și ironic.

     Însă, fiindcă pe lângă sarcastic și ironic, sunt și un nenorocit de cârcotaș, în loc să aplaud prelung și să stau naibii jos, eu comentez. Fiind și superficial, nu mă leg de fondul problemei, ci de formă. Mai exact de titlul emisiunii, ”Vocile care contează”. Logic, după capul meu, dacă există voci care contează, înseamnă că există și voci care nu contează. Cu alte cuvinte, oameni ale căror păreri, opinii, chiar voturi aș putea spune, nu contează. Asta ar explica totul din ultimii 34 de ani!

     Mergând mai departe cu raționamentul, observăm că vocile care contează aparțin, marea majoritate, persoanelor publice. Ce să înțeleg eu de aici? Că, dacă nu sunt persoană publică, n-am nici un cuvânt de spus în spațiul public? Iar dacă spun, spun degeaba, că nu contează. În acest punct de răscruce al cârcotelii mele, tind să dau dreptate celor de Euronews. Titlul emisiunii e  bun. E de un cinism realist. Sugerează o stare de lucruri amară, dar perfect reală. 

     Și mă uit pe site-ul lor, al Euronews-ilor, de la noi din țară. Și văd un titlu, ” Toate punctele de vedere și toate vocile contează”. Și nu mai înțeleg nimic: vocea mea contează sau nu contează?!

sursa foto: click aici
Spuneți asta doar așa, ca să fiți drăguți, din politețe? 
Sau din convingere?  

      Iar dacă toate vocile contează, de ce nu se cheamă emisiunea, simplu, ”VOCILE”? 

      Sau, și mai sugestiv: ”AUD VOCI”.

     Răutăți gratuite, simple speculații. Poate că n-am înțeles eu corect titlul emisiunii. Mi-aș cere scuze, dar n-are rost. Nu ofensez pe nimeni. Știți de ce: sunt o voce care NU contează.



Niciun comentariu :

Trimiteți un comentariu

Lăsați orice comentarii, voi ce intrați aici!